Elektronický obchod tvoří významnou část maloobchodního prodeje na celém světě. Do roku 2027 bude odvětví elektronického obchodování představovat 591,77 miliardy dolarů.
Abyste mohli efektivně podnikat v oblasti elektronického obchodování, musíte si vytvořit počáteční podnikatelský plán, spočítat zisky a posoudit související rizika. Pokud již máte firemní webové stránky, internetový obchod nebo jiné propagační kanály, měli byste provést jejich audit.
Všechny další kroky v elektronickém obchodování by měly být provedeny až poté, co se rozhodnete, jaký produkt a komu prodáváte; pochopíte, kdo je váš zákazník; "nakreslíte" portrét svého zákazníka; vyberete si svou niku a rozhodnete se, co budete prodávat - specializovaný produkt nebo masový trh. Teprve poté se můžete rozhodnout, jaká marketingová a reklamní opatření je třeba přijmout, abyste co nejrychleji dosáhli zisku, zvýšili prodej, udrželi si zákazníky a předstihli konkurenci.
To vše je nezbytné k tomu, aby webové stránky, které jsou hlavním nástrojem propagace vašeho podnikání, fungovaly a přinášely zisk. K tomu je třeba, aby byly webové stránky pro spotřebitele uživatelsky přívětivé a funkční. A jeho obsah (texty, fotografie, videa) by měl ovlivnit rozhodování cílové skupiny, motivovat ji k nákupu reklamou, slevami a akcemi a vyvolat u potenciálních zákazníků potřebu tohoto produktu.
Pokud si nejste jisti perspektivami této oblasti a nejste schopni shromáždit potřebné informace o konkurenci a dodavatelích, mohou vám pomoci marketéři a analytici společnosti Skabot s.r.o..